Istoria școlii se împletește strâns cu istoria localității, primul document ,” Proventus Pastoris és Proventus Rectoris” care atestă funcționarea școlii în localitatea Sărățeni datează din 1643 din care reiese că alături de preotul reformat exista și un învățător-cantor. Locația exactă a școlii este necunoscută probabil că a existat lângă parohia reformată din sat. Terenul pe care s-a construit clădirea actuală a școlii a fost cumpărat de parohia reformată în anii 1850,1858. În anul 1880, după planul inginerului Margitai Gabor au început construirea noii clădiri, iar la data de 19 noiembrie 1881, școala nou construită a fost predată parohiei reformate. Clădirea impozantă pentru vremea aceea era construită în stil secesionist îmbinat cu stilul tradițional, din lemn cuprinzând 3 încăperi spațioase pentru activități educative și două locuințe pentru dascăli. În turnul școlii era instalat un clopot din bronz care anunța școlarii de începerea orelor.
Cea mai mare încăpere a fost divizată, destinația locuințelor dascălilor a fost schimbată în săli de clasă, astfel numărul sălilor fiind în număr de 6 până în prezent.
În anul 1910 lângă școală s-a construit o altă clădire cu 3 încăperi. Astfel s-a realizat actuala formă a instituției în care funcționează clasele 0-VIII.
Naționalizarea școlii s-a realizat la data de 27 iulie 1948.
Procesul instructiv-educativ se desfăşoară în trei corpuri de clădiri: în două corpuri funcționează clasele primare și gimnaziale cu un număr de 9 clase, în al treilea corp Grădinița cu Program Normal cu două grupe de preșcolari. Avem o sală de sport și un cabinet de informatică.
În clasele primare momentan avem 110 de elevi, în clasele gimnaziale: 58. La grădiniță există 48 de copii înscriși. Elevii sunt de etnie maghiară și romă.
Şcoala este caracterizată printr-un ethos profesional bun. Trăsăturile dominante sunt cooperarea, munca în echipă, respectul reciproc, atașamentul față de copii, respectul pentru profesie, libertatea de exprimare.
Personalul didactic este alcătuit din 20 cadre didactice dintre care 13 titulari şi 7 suplinitori calificați, majoritatea cu o experienţă didactică deosebită, grade corespunzătoare vechimii, deschise pentru perfecţionare şi sporirea calităţii actului instructiv – educativ.
Colectivul de cadre didactice a demonstrat că este preocupat de realizarea unei educații de calitate, care să conducă la atragerea unui număr cât mai mare de elevi în școală . Fiecare membru al acestui colectiv acționează conștient pentru atingerea obiectivului esențial al școlii – acela de a sprijini actualii elevi, viitorii absolvenți, pentru a-și atinge potențialul intelectual și a deveni cetățeni responsabili.
Personalul didactic auxiliar și nedidactic este alcătuit din persoane responsabile, conștiincioase și punctuale, care răspund cu promptitudine la solicitările conducerii școlii, atât în realizarea sarcinilor de serviciu cât și în realizarea sarcinilor suplimentare.
Climatul organizației școlare este deschis, stimulativ, caracterizat prin dinamism. Relațiile dintre cadrele didactice sunt deschise, colegiale, de respect și de sprijin reciproc. Întreaga echipă respectă Regulamentul de Ordine Interioară care cuprinde norme privind atât activitatea elevilor, cât și a cadrelor didactice.
Școala colaborează foarte bine cu autoritățile locale în ceea ce privește repartizarea fondurilor necesare pentru întreținerea și repararea școlii.
Relațiile cu părinții elevilor sunt întreținute prin şedinţe/întruniri cu părinții, în care aceștia sunt informați permanent despre problemele actuale şi viitoare ale școlii. Părinții sunt organizați în comitete pe clase și pe școală și sunt preocupați de problemele școlii.
În acord cu cerințele comunității locale unitatea noastră de învățământ a încheiat diferite acorduri de parteneriat prin care se urmărește centrarea întregii activități asupra elevului.
Comentarii recente