Rezultate finale
Au fost semnate 59 de Acorduri de colaborare cu Inspectorate Școlare din întreaga țară, atât pentru activități itinerante (43 de acorduri) cât și pentru cele permanente (16 acorduri).
La nivelul proiectului au fost selectați 3.676 de elevi. S-a intervenit cu activități succesive și servicii de suport, pe un număr de 3308 de copii sau tineri cu risc de părăsire timpurie a școlii din care băieți – 1.694, fete – 1.614 și pe un număr de 368 de copii sau tineri cu cerinte educationale speciale (CES) din care băieți – 220, fete – 148.
Și-au exprimat intenția de participare în grupul țintă un număr de 1.254 experți educaționali din peste 165 școli și 4 ONG-uri și 2.580 părinți.
1.225 de cadre didactice au fost consiliate și formate în ceea ce privește lucrul cu copiii în risc de părăsire timpurie a școlii sau copii cu CES.
2.300 de părinți ai copiilor cu CES sau în risc de părăsire a școlii au primit varii forme de sprijin și informare.
Și-au exprimat intenția de participare în grupul ţintă secundar un număr de 1034 experți educaționali din 160 școli, 4 ONG-uri și 1591 de părinți. Cu unii dintre aceștia au început deja activități în cadrul proiectului.
În perioada de implementare a proiectului s-au finalizat cercetările, analizele și evaluările desfășurate de către experții UNEFS și partenerii din proiect pe baza cărora s-a efectuat întreaga derulare operațională cu GTP dar s-au și stabilit cauzele ce sensibilizează participarea copiilor la actul de învățământ și s-au propus măsuri clare, atât în ceea ce priivește felul în care copiii trebuiesc susținuți dar și în vederea preluării acestora de către instituțiiloe abilitate și nominalizate prin propunerea de Politică Publică.
Au fost elaborate 4 metodologii:
Strategia de prevenire și reducere a excluziunii sociale și abandonului școlar în rândul copiilor prin activități sportive
Planul de acțiune pentru prevenirea și reducerea excluziunii sociale și a părăsirii timpurii a școlii prin activități sportive, în rândul copiilor
Metodologia integrării sociale și educaționale durabile bazată pe activități sportive pentru copiii în risc de excluziune socială
Metodologia integrării sociale și educaționale durabile bazată pe activități sportive pentru copiii cu dizabilități
S-au efectuat sesiuni de consiliere și intervenții pe module de dezvoltare la nivelul copiilor din școlile permanente și itinerante și la nivelul părinților acestora, dar și la nivelul specialiștilor din grupul țintă.
La nivelul întregului proiect, 2914 de copii au trecut atât prin etapa de consiliere cât și prin cea de evaluare ulterioară, generând Rapoarte de consiliere.
De asemenea, pe perioada proiectului au fost consiliați 1155 de părinți și 778 de cadre didactice.
Experții educaționali au interacționat pe module de training, au trecut prin diverse etape de formare informală în care s-au dezbătut pe larg conținutul metodologiilor create în cadrul proiectului, s-au predat instrumente specifice pentru o educație incluzivă, pentru lucrul cu copiii în risc de excluziune, pentru promovarea activă a desegregării și non discriminării în școli, pentru a aborda problematica absenteismului și a altor riscuri și provocări cu care se confruntă.
Au fost de asemenea, numeroase comunicări cu profesorii din aceste școli și inspectoratele județene, pentru a se stabili cu o mai mare precizie nevoile individuale ale fiecărei clase, pentru a se analiza percepția fiecăruia cu privire la noile metode de interacțiune și a ține cont de acest aspect.
De asemenea, au avut loc o serie de întâlniri și dezbateri ale expertului dezvoltare comunitară cu părinți, cadre didactice și alte personalități din mediul profesoral local, în vederea dezvoltării activităților suport ce se desfășoară la nivelul proiectului și vor continua și pe perioada post-implementare, activități de informare, de sprijin, monitorizare și orientare pentru toți membrii grupului țintă din proiect care vor avea nevoie de îndrumare.
Au fost realizate şi diseminate 53 de interviuri motivaţionale cu personalități sportive (pe pagina de Facebook a proiectului)
În perioada de implementarea a proiectului s-au derulat activități sportive de două ori pe săptămână cu elevii din proiect care sunt incluși în școlile permanente și care au primit și masa caldă, aceștia ajungând până la finalul proictului la un număr de 2096 elevi.
Pentru 1693 de elevi au fost organizate 21 tabere la mare, la baza didactică UNEFS Sergiu Zelinschi din Eforie Nord, dintre care una cu elevi cu CES și 20 tabere la munte, la baza didactică UNEFS Virgil Teodorescu din Munții Parâng, dintre care una de schi și una cu elevi cu CES.
În cadrul activităților de comunicare și conștientizare au fost organizate:
- 53 de întâlniri cu specialiștii educaționali, profesori de educație fizică la care au participat 543 de persoane din aproximativ 100 de școli;
- Caravane de informare pentru grupul țintă la care au participat 3676 de elevi pentru care s-au desfășurat au participat la activitati sportive, de consiliere si orientare; 1225 profesori și 2300 de părinți;
- 32 de workshopuri cu specialiști din toată țara; În total, pe intreaga perioadă si activitate au participat 811 specialiști din care 86 cu CES.
- In cadrul campaniilor de conștientizare au fost informati un nr de 160 de specialiști
- 4 conferințe științifice în care s-au prezentat 54 de lucrări cu teme variate referitoare la proiect
În urma celor 4 ani de proiect și a multiplelor dezbateri, s-a finalizat, semnat și asumat Propunerea de Politică publică, în urma căreia apreciem că multe dintre mijloacele folosite de PP în proiect vor face subiectul unor activități ulterioare la nivel de școli.
În perioada de raportare, au fost organizate schimburi de experiență (3 vizite de studiu pentru experții din proiect și 4 călătorii de studiu pentru specialiștii din GTS) Aceste schimburi de experiență au fost organizate cu sprijinul NIH, Norvegia. Totodată au fost derulate și schimburi experiență ale partenerului (NSSS în România)
Modernizarea bazei sportive din UNEFS prin acoperirea terenului cerntral cu tartan și realizarea unei construcții ușoare provizorie pentru desfășurarea activităților sportive.
Activităţile de comunicare din cadrul proiectului au avut drept scop diseminarea tuturor evenimentelor desfăşurate şi a informaţiilor apărute către toţi factorii implicaţi în proiect, la nivel local cât şi în ţară. De aceea, toate canalele de comunicare ale proiectului au dorit eficientizarea activităţilor faţă în faţă coreland activităţile on line când a fost cazul in aceasta perioadă.
Efectele acestor activităţi au fost creşterea motivaţiei elevilor cât şi a profesorilor în a participa la activităţile sportive ale proiectului, deoarece au văzut susţinerea de către personalităţi ale sportului care s-au adresat copiilor pe pagina de Facebook a proiectului. Pe pagina de Facebook sunt postări și poze legate de activităţile sportive din fiecare şcoală implicate în proiect, de distribuirea mesei caldă în teritoriu, cu taberele sportive desfasurate la mare si la munte in bazele didactice UNEFS cât şi noi filme motivaţionale dedicate copiilor.
Pe site-ul proiectului, au fost postate etapele proiectului, activităţile desfăşurate de copiii şi experţii educaţionali în acest an, au fost comunicate informaţii şi fotografii de la activităţile propuse de proiect, activităţile sportive ale şcolilor din grupul ţintă, şedinţele de consiliere cât şi de la taberele sportive de la munte si mare desfăşurate de către elevii şcolilor itinerante.
Pe canalul de Youtube au fost postate cele 4 emisiuni si 4 reportaje produse despre proiectul nostru.
3 conferințe pe parcursul implementării, dintre care una inițială, una intermediară și una finală.